Főoldal ▸ Szolgáltatások ▸ Teremakusztika ▸ Iskolák
Az osztálytermekkel szembeni leggyakoribb akusztikai kihívások, mint például a zaj terjedése a helyiségek között és/vagy a helyiségekben a túlzott visszhang, több okból is felmerülhetnek, például:
Számos kutatást végeztek az iskolai akusztikával kapcsolatban, és jó okkal. A tanulmányok folyamatosan azt mutatják, hogy az akusztikus burkolatok hiánya és a rossz hangzású iskolai környezet egyaránt hatással van a diákokra és a tanárokra. A Heriot-Watt Egyetem tanulmánya szerint szélsőséges esetekben a tanárok által kimondott mássalhangzók 70%-át nem hallják a diákok. Ezen túlmenően 1200 tanár bevonásával készült tanulmányból kiderül a tanárok több mint 80%-a szerint úgy véli, hogy a diákok által keltett zaj jelentős megterhelést jelent a tanításban, és hogy az általános iskolás gyerekek teljesítménye akár 25%-kal is romlik, ha a memóriafeladatokat háttérzajok kísérték.
Ezek a számok megdöbbentőek, és azt mutatják, mennyire fontos az egészséges akusztikus környezet az egészséges tanulás elősegítésében!
Iskolai akusztikai megoldásaink az iskolákban található összes fő teret lefedik:
A rossz akusztikájú tanterem rossz beszédérthetőséget jelent; Ez azt jelenti, hogy a diákok nem kapják meg a teljes lehetőséget az információk megértésére és befogadására. Az akusztikus alkalmazások egyszerű módszert jelentenek az egészséges tanulási környezet megteremtésére.
A sportcsarnokok gyakran rendkívül visszhangosak – a nagy belmagasság és a kemény felületek miatt; gyakran megnehezíti a kommunikációt. A sportcsarnok akusztikai megoldásai kiváló hangelnyelést és ütésállóságot kínálnak.
A keringési terekben és a folyosókon a diákok összegyűlnek, így gyorsan zajossá válhatnak. Ez azt jelenti, hogy a fogadóterek és más adminisztratív terek a folyosók zajossága miatt kényelmetlenné válhatnak. Akusztikai megoldásaink helyreállítják a felhasználók kényelmét ezekben a terekben.
Az irányelvek önmagukban az akusztikai tervezés szabályozásának jelentős szigorítását jelentik az iskolákban, hogy tükrözzék… a tanítás és a tanulás akusztikailag megterhelő tevékenységek.
Terem típusa | A felső környezeti zajszint felső határa (dB) |
Óvoda | ≤ 35 |
Általános iskolai szobák (általános) | ≤ 35 |
Középiskola (általános) | ≤ 35 |
Nyílt terv oktatási/forrásterületek | ≤ 40 |
Előadótermek (50+ fő) | ≤ 30 |
Hallássérültek osztálytermei (beleértve a logopédiai termeket is) | ≤ 30 |
Fedett Sportcsarnok | ≤ 40 |
A zaj akkor tekinthető ártalmasnak, ha eléri a 70 decibelszintet vagy az afelettit . Az Acoustical Society of America irányelvei azt javasolják, hogy az osztálytermekben a célbeszéd és a környezeti zaj együttesen ne érje el a 70 decibelt.
Akusztikai megfontolás nélkül a környezeti zajszint az iskolai környezetben megzavarhatja a tanulási folyamatot. Ennek az az oka, hogy a jelet (beszédet) gyakran elnyomja a magas szintű környezeti zaj. Javasoljuk, hogy a beszéd legalább 15 dB-lel hangosabb legyen a környezeti zajnál, ha jó beszédérthetőségi mutatót akarunk elérni.
Ha egy osztályteremben a környezeti zajszint 45 dB, a tanárnak 65 dB-re kell emelnie a hangját, hogy megfelelően hallható legyen – ez megerőltető a tanárnak és a hangjának egyaránt.
A hangok megemelése magas környezeti zajszintet eredményez a helyiségben, és kényelmetlen környezetet teremthet, amely káros a tanulási folyamatra.
Az egészséges nevelés hatékony kommunikációt igényel; a hatékony kommunikáció csendes környezetet igényel. Elég egyszerű, de a tanulmányok azt mutatják, hogy a tanárok által kimondott mássalhangzók 70%-a nem hallható, valami nem jön össze; és legtöbbször a hangelnyelés hiánya akadályozza a tanulók tanulását és fejlődését. Elnyelő anyagok nélkül a hang visszaverődik a kemény felületekről, meghosszabbítva a visszhang idejét és befolyásolja a beszéd érthetőségét. Az alábbiakban egy táblázat található, amely felvázolja a különféle iskolai helyiségek ideális visszhangzási idejét.
Terem típusa | Tmf (másodperc) |
Óvoda | < 0,6 |
Általános iskolai szobák (általános) | < 0,6 |
Középiskola (általános) | < 0,6 |
Nyílt terv oktatási/forrásterületek | < 0,8 |
Előadótermek (50+ fő) | < 1,0 |
Hallássérültek osztálytermei (beleértve a logopédiai termeket is) | < 1,0 |
Fedett Sportcsarnok | < 0,4 |
A cookie-kal kapcsolatos beállításait elmentettük.
Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy a biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa. További információ a cokie-k használatáról